Sjelens helbredelse, demonske konger; Stolthet

(Katie Souzas healing the Soul)

All synd sårer sjelen din. Du MÅ følge de andre innleggene om sjelens helbredelse! Viktig. Sår i sjelen lager en slags «landingsbane» for demoner! Derfor kan man ofte bli syk pga sår! Demoner skaper sykdommer, særlig kroniske! 

Stolthet

I Dictonary.com:

a high or inordinate opinion of one’s own dignity, importance, merit, or superiority, whether as cherishedin the mind or as displayed in bearing, conduct, etc.

the state or feeling of being proud.

a becoming or dignified sense of what is due to oneself or one’s position or character; self-respect; self-esteem.

Noen av betydningen av stolthet

Avbryter du andre ofte? Er dine ideer bedre enn andres? Tenker du ofte at det er DU som må utføre ting, da de andre ikke klarer det like bra? Stolthet!! Da kan du bli syk, fordi du synder. Stolthet er en synd. Hva sier Guds Ord?

Moreover, the light of the moon will be like the light of the sun, and the light of the sun will be sevenfold, like the light of seven days [concentrated in one], in the day that the Lord binds up the hurt of His people, and heals their wound [inflicted by Him because of their sins].

Jes. 30:26

Synd fører ALLTID til sår i sjelen! Man kan ikke utføre noe i Guds rike da! Hvorfor? Fordi da har man noe felles med mørkets rike! (Se andre innlegg). Så, man må sørge for å bli helbredet!

Så, hvem er disse demonene? 

Behold! I have given you authority and power to trample upon serpents and scorpions, and [physical and mental strength and ability] over all the power that the enemy [possesses]; and nothing shall in any way harm you.

Luk. 10:19

To typer beskrives her, og om du leser hele kap ser du at det er snakk om demoner, og IKKE fysiske slanger og skorpioner! Men, det betyr det også!  Men her, er det demoner. 

And he gripped and overpowered the dragon, that old serpent [of primeval times], who is the devil and Satan, and [securely] bound him for a thousand years.

Åp. 20:2

Satan er kaldt slange flere steder, også når han lurte Eva til å spise av det forbudte treet. Det betyr at «slangene» er de falne englene, altså Satans like. Så hvem er da skorpionene (skal snakke mer om dette en gang)? Demoner kan også skape seg om til slanger. Men her, vil vi se på slangene som ledende demoner. Satan kan skade oss fysisk. Det ser mange steder, bla når Jesus kaster ut demoner fra folk å de blir friske. 

Så se på dette så på dette:

Then the Lord God formed man from the [a]dust of the ground and breathed into his nostrils the breath or spirit of life, and man became a living being (soul).(C)

1. Mos. 1:7

Gud formet mannen fra støv.

And the Lord God said to the serpent, Because you have done this, you are cursed above all [domestic] animals and above every [wild] living thing of the field; upon your belly you shall go, and you shall eat dust [and what it contains] all the days of your life.

1. Mos.3:14

Det betyr » å spise en menneskes kropp»!!! Wow! Derfor vet vi at Satan angriper våre legemer. Uten tvil. Gud visste at slangen, The Old Serpent, Satan, ville gå etter menneskene. Vår kropp er så sårbar, det samme er vår sjel! Vi MÅ lære oss å leve som Gud sier (helliggjørelse) ellers vil vi gå under! Be om visdom, Visdom fra Gud. Overnaturlig visdom som kan redde oss fra fienden. Det eneste som virker. Vi kan ikke gjøre noe selv. Guds Kropp, menigheten, Guds Hær, kan ikke kjempe når den er syk, og den er veldig syk! Det er sykdom overalt! Så, vi må bli kvitt sykdom!! 

Then out of the smoke came locusts upon the earth, and power [to hurt] was given to them, like the power which the earth’s scorpions have.(C) They were told not to hurt the grass of the earth, nor any green thing, nor any tree, but [to hurt] only the people who do not have the seal (mark of ownership, protection) of God on their foreheads.(D) They were not permitted to kill anyone, but to torment and cause them extreme pain for five months; and their torment was like the torment from a scorpion when it stings a manAnd in those days people will seek death and will not find it; and they will long to die [to escape the pain], but [will discover that] death evades them.(E)

 7The locusts resembled horses prepared and equipped for battle; and on their heads appeared to be [something like] golden crowns, and their faces resembled human faces.(F) They had hair like the hair of women, and their teeth were like the teeth of lions.(G) They had breastplates (scales) like breastplates made of iron; and the [whirring] noise of their wings was like the [thunderous] noise of countless horse-drawn chariots charging [at full speed] into battle.(H) 10 They have tails like scorpions, and stingers; and in their tails is their power to hurt people for five months.(I) 11 They have as king over them, the angel of the abyss (the bottomless pit); in Hebrew his name is Abaddon (destruction), and in Greek he is called Apollyon (destroyer-king).


Åp. 9: 5-11

Så skorpionene stikker mennesker så de blir veldig syke, og kan dø! Ordet «torment» altså plage, her, betyr bl.a a torturere, påføre forferdelige smerte til krop og SJEL!! (Strongs). 

Har du noen gang hatt stor smerte i kroppen? Ingenting får den vekk, lege, fysioterapeut, medisiner etc. Du tenker kanskje at «det kommer fra en gammel skade» eller «det var fra jeg forstrekte nakken etc», men det går ikke vekk! Hmmmm. Jeg må fortelle at i det siste har jeg opplevd plutselig stikkende smerte flere steder. På tur med hundene en dag, plutselig var det skarp smerte i leggen! Ut av det blå som vi sier. Kjentes ut som krampe, men egentlig ikke…Jeg har hatt flere slike episoder siste uken..DHÅ sa kast ut skorpionen! Jeg kastet ut slanger og skorpioner! Smerten forsvant, men, jeg må ikke glemme grunnen til at den var der! Sår som må helbredes, blodet, og sist, men ikke minst DUNAMIS!! Om man ikke gjør dette, så kommer de tilbake! Så STOLTHET var årsaken. 

BØNN:

Takk Herre, Jeg angrer for min synd stolthet, og jeg omvender meg fra all stolthet, i Jesu navn. Jeg omvender meg fra alle tanker som er stolte, arrogante, alle avgjørelser som er tatt utfra stolthet, fordømmende og kritiske tanker. 

I Jesu Navn ber jeg at Du vasker meg ren fra all synd av stolthet. Jeg omvender meg også fra alle ord som jeg har talt i stolthet, arroganse, fordømmelse, nedlatende etc om mennesker, om meg selv, mine prosjekter, gjerninger og ideer. Fordi jeg har avbrutt mennesker i tale, uten å tenke, fordi jeg tror jeg er mer viktig enn andre, tilgi meg for dette i Jesu Navn! 

Jeg ber om at Du tar alle stolte motiver, kritiske motiver, fordømmende motiver, svindelmotiver vekk fra mitt hjerte, i Jesu Navn, jeg ber at Du vasker vekk stolthets synd med Ditt Blod Nå, Herre. (Be DHÅ vise deg når du har gått i stolthet).

Så såret:

» Jesus, nå putt din Dunamis kraft på alle sår som kom pga stolthet. Jeg er oppreist med Kristus, oppreist i helse og helhet. Jeg proklamerer at jeg er i Jesus Navn, Perfekt i Sjelen!! Jeg er Perfekt i sjelen, 
Jeg er Perfekt i sjelen (Gjenta).

Amen!

Leviathan

Demonisk konge over Stolthet! 

He looks all mighty [beasts of prey] in the face [without terror]; he is monarch over all the sons of pride. [And now, Job, who are you who dares not arouse the unmastered crocodile, yet who dares resist Me, the beast’s Creator, to My face? Everything under the heavens is Mine; therefore, who can have a claim against God?]

Job. 41:34

Jobb 41 handler om Leviathan! Se

Can you draw out the leviathan (the crocodile) with a fishhook? Or press down his tongue with a cord? Can you put a rope into his nose? Or pierce his jaw through with a hook or a spike? Will he make many supplications to you [begging to be spared]? Will he speak soft words to you [to coax you to treat him kindly]? …

Job. 41

Han kan du ikke bare pick a fight med! Bibelen sier at har du gjort det en gang så gjør du det ikke igjen! Den eneste måten å gjøre det på, er å bli renset i sjelen! Så han ikke kan få tak! Soaking, soaking!! Du MÅ lære deg å soake, det er så viktig for oss! Man bør lære å rense seg fra stolthet hver uke! 

Leviathan kan også forvrenge samtaler. Jeg har opplevde dette. Du sier en ting til noen og de sier «hvorfor sier du det og det»? Så har jeg ikke sagt det i det hele tatt!! Se på media i dag. De vrenger og vrir på alt som skjer og sies særlig av President Trump!! Det er Leviathan som styrer i dem! 

Bønn:

Takk Herre, Jeg angrer for min synd stolthet, og jeg omvender meg fra all stolthet, i Jesu navn. Jeg omvender meg fra alle tanker som er stolte, arrogante, alle avgjørelser som er tatt utfra stolthet, fordømmende og kritiske tanker. 

I Jesu Navn ber jeg at Du vasker meg ren fra all synd som kommer fra stolthet. Jeg omvender meg også fra alle ord som jeg har talt i stolthet, arroganse, fordømmelse, nedlatende etc om mennesker, om meg selv, mine prosjekter, gjerninger og ideer. Fordi jeg har avbrutt mennesker i tale, uten å tenke, fordi jeg tror jeg er mer viktig enn andre, tilgi meg for dette i Jesu Navn! 

Jeg ber om at Du tar alle stolte motiver, kritiske motiver, fordømmende motiver, svindelmotiver vekk fra mitt hjerte, i Jesu Navn, jeg ber at Du vasker vekk stolthets synd med Ditt Blod Nå, Herre. (Be DHÅ vise deg når du har gått i stolthet. Leviathan må vekk, så det er viktig at du finner ut dette).

Så såret:

» Jesus, nå putt din Dunamis kraft på alle sår som kom pga stolthet. Jeg er fylt med Dunamis kraften. Jeg er oppreist med Kristus, oppreist i helse og helhet, pga Oppstandelses Kraften (Dunamis). Jeg proklamerer at jeg er i Jesus Navn, Perfekt i Sjelen!! Jeg er Perfekt i sjelen, 
Jeg er Perfekt i sjelen (Gjenta).

Amen!

Jeg, tramper på alle demoner som angriper meg, i Jesu Navn, Jeg befaler dette, i Jesu Navn! Guds Ord sier at jeg skal trampe på, og har makt over slanger og skorpioner.

Amen, i Jesu Navn

Neste del kommer! 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s